Szöul, az MBA és minden más

2009: ...avagy hogyan boldogulok egy ajándék MBAvel?! Az utazás és azon is túl. (Végülis tanulni jöttem...) Kéretik kevert műfajra számitani, tekintettel blog-írási rutintalanságomra valamint lelkes emailezesi szokásaimra. Vagyis: érezzetek magatokat megszólítva! Az extrák közt: "Napi furcsa" rovat: mindennapi betevő húsevőknek és vegetáriánusoknak a "nem úgy van, mint otthon" étlapról. 2010. Hazatérés Budapestre. Új rovat: napi szép

Pontos idő: Szöul

Pontos idő: Budapest

Friss topikok

Innen vagytok, Kedves Látogatók!

Bali fele

2009.09.23. 07:03 HippoKriszta

Hogy egy kicsit visszatérjek az idegenvezetősből a narratív stílusba és mutassak végre térképet is, lássuk merre jártam Balin!

Első este (aug 16) egy őrült spanyolnál laktam a CS jóvoltából, aki bérelt magának egy villát. Csodálatos egy ház volt meg kell hagyni. Igényes berendezés, szabadon kezelt falak (értsd: nincs), medence, 2 szint, hatalmas terek. Ideális is volt a terep egy nap pihenésre a yogyai őrület után! Ellenben nem pontosan tudom hol voltam! Dél-Balin ugyanis, a Bukit félsziget fele haladva legalább annyira össze vannak nőve a települések, mint a reptértől északra, Kuta tájékán. Maradjunk annyiban, hogy kicsivel Dreamland alatt laktam, ámbár én a Dreamland-el is kiegyezek, valóban olyan álomszerűek voltak a körülmények. 

Innen reggel nekifogtam az ideális búvárcentrum megtalálásának és egy taxisnak kifizetett tanulópénz segítségével (teljesen normális árak, csak bicikli, robogó még olcsóbb lett volna) Nusa Duán keresztül végül csak Sanur, az eredeti célpont lett a nyerő. Miután itt megoldottam a merüléskérdést (lásd később) támadt egy egészen elmehunyt gondolatom és béreltem egy robogót.

Az elmehunytság ott keresendő, hogy 1: soha nem ültem még ilyen gépen sofőrként. 2. nagy hátizsákkal sem. 3. Csak a bérléskor szerzett térkép láttán tudatosult bennem igazán, mit meg nem teszek a cseh pasiért :) (vagy az ingyenszállásért. Kalandért. Világlátásért.) Sanur és Kubu között, ahova tartottam ugyanis egyrészt kb. 100-110 km a távolság, másrészt van ott hegy is... Maradjunk annyiban, hogy a kölcsönzősök szerintem már akkor elkönyveltek a veszteséglistára egy motort meg egy turistát, amikor felültem a gépre... 

Tudni kell azt ugyanis Indonéziáról (meg DKÁzsiáról), hogy az elsődleges közlekedési eszköz a motor és zöld lámpánként 100-200 motoros átáramlása még a kisebb településeken is mindennapi... De aki mer az nyer, ha mást nem 220 km vezetési tapasztalatot...

És csodálatos tájakat és rizsföldeket útközben!

Kububól másnap (aug. 18) visszatértem Sanurba 2 nap búvárkodásra (aug. 19-20) , onnan Edhi, a búvárfuvaros Denpasarba vitt, ahol felvettük a nála 25 évvel idősebb barátnéját és Ubudig kocsikáztunk. 

Itt másnap tettem egy hatalmas kört gyalog a rizsföldek és templomok között, majd 22én a lila vonal mentén (Ubud-Amlapura, onnan a sárga megint) visszatömegközlekedtem Kububa, ahonnan 25én este visszajöttünk Kutára. 26án pedig Kambodzsa felé vettem az irányt. 

A búvárkodásról majd később, ellenben a rizsföldek megérnek egy pár mondatot. Mivel a mellékelt ábra szerint nem mentem sohase elég magasra Balin, valószínű nem láttam Ubud (aug 21) legcsodáltosabb rizsföldjeit, na nem mintha, amit láttam nem lett volna egy csoda! Pláne, hogy szerintem én hiányoztam a rizsnél az iskolában és őszintén szólva sejtelmem nem volt róla, hogy néz ki a rizs... Kalászos :), mostmár ezt is tudom. És a hegyekre, dombokra felkúszó teraszokra tényleg nehezen találni szavakat!

Az áhitatottságot némileg megzavarja, ha tömegközlekedsz. A bemo nevezető miniatűr kisbuszokban ugyanis minden megtörténhet, amit el lehet képzelni. Vagy amit nem. De például amikor 2 néni fejenként egy-egy lavór, kb. 100-100 friss hallal beszáll az amúgy hála az égnek nyitott ajtóval közlekedő buszba, na az mindenképpen élményszámba megy :) 

Kububan nem a répalé volt a pláne, hanem hogy egy cseh beruházás lebonyolítójaként Mirek és a többi cseh mondjuk úgy, hogy a tenyerén hordozott. Kubu egy alig 500 fős (vagy 200) miniatűr település, ahol bank is van!

És egy Monkey Bungallows névre hallgató hotelféleség kedves medencével, cseh étlappal, Nutellás palacsintával, köves tengerparttal, pálmafákkal és merülési lehetőséggel.

Mindez a "Relax, Bali" mottó jegyében. Tökéletes!

Hát így pihentem én is, mígnem 25én Denpasarban robogót vettünk Mireknek, amit kutai szálláskereséssel és reptéri fuvarral avattunk fel! Utólag is köszönet a cseh delegációnak a csodaszép napokért!

Akik most tartanak Bali felé, azoknak javaslom a vulkánmászást, tónézést, jövö augusztusra pedig ismét a Negarában tartott bikafuttató versenyeket! Nekem ezek sajna kimaradtak, de be kell, hogy valljam: Bali valóban ideális nyaralósziget!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kriszta-in-korea.blog.hu/api/trackback/id/tr671401069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása