Szöul, az MBA és minden más

2009: ...avagy hogyan boldogulok egy ajándék MBAvel?! Az utazás és azon is túl. (Végülis tanulni jöttem...) Kéretik kevert műfajra számitani, tekintettel blog-írási rutintalanságomra valamint lelkes emailezesi szokásaimra. Vagyis: érezzetek magatokat megszólítva! Az extrák közt: "Napi furcsa" rovat: mindennapi betevő húsevőknek és vegetáriánusoknak a "nem úgy van, mint otthon" étlapról. 2010. Hazatérés Budapestre. Új rovat: napi szép

Pontos idő: Szöul

Pontos idő: Budapest

Friss topikok

Innen vagytok, Kedves Látogatók!

A vizsgaidőszak vége

2009.06.24. 13:10 HippoKriszta

Nos nem véletlen írtam legutóbb a sorri sorrit, mert mostmeg éppen a vizsgák havaztak el.

De túl vagyok rajta. A jelek szerint most sem produkáltam olyan eredményeket amik miatt a tervezettnél előbb kellene hazamennem, de azért várjuk ki a végét.

Mert ki tudja mit értékelnek itt igazán?

Mint tudjuk, az ázsiai népek rém szorgalmasak. Talán írtam már az ún student chamber-ről korábban is, ahova gyakorlatilag beköltöztek a diákok. Jó, hogy ki van írva az ajtóra, hogy ne hagyj a tanulószobában személyes holmit, mert másnak is kellhet a hely, de manapság, ha kinyitsz egy ajtót, az sem biztos, hogy nem egy dunna fog fogadni! A párna nem extra, az minden asztalon van... Ha már nem bírják, akkor az asztalra fekve alszanak... Elképesztő! Ilyet azért mi tán még a matek szigorlat előtt sem csinálunk!

Ami viszont nem túl jó hír, hogy a tanulással töltött idő nem feltétlen arányos a tudásszint emelkedésével... Az egyik vizsgámon pl volt 4 kicsi számolós és két kifejtendő kérdés. A prof azt javasolta kezdjük a számolóssal. De igazából ezt a koreaiaknak javasolta! Ugyanis nekik rém könnyen megy a matek. Mert gimiben is tananyag a differenciaegyenlet! De kreatívan alkalmazni egy tudást - na azzal baj van... Én ezen a vizsgán azzal kezdtem, hogy percek alatt lerajzoltam egy halszálka diagramot: 4 szintes ok-okozati összefüggéssel, hogy hogyan lehetne javítani a jegyeimen. (Pl nem írni minden nap blogot :) Jó, ez nem opció, értem én :)) A koreai diákok viszont 20-30 percet ültek az üres lap előtt, mert képtelenek voltak feltárni az ok-okozati viszonyokat a tanulás-hobby-család-lustaság stb tengelyen... Jajj...

A jó hír, hogy elektronikus eszközök órai használatában viszont felette kreatívak. Pl ha van egy 5*4es táblázat számokkal azt lefotózzák a telefonnal. (A világ legkönnyebb példája... de az a slide nem volt fenn a neten... :( )Vagy ugyanazzal a telefonnal hangfelvétel készül arról, hogy mit is mondott a professzor a vizsgával kapcsolatban... ezek aztán emailban landolnak a többiek postaládájában...

Hát ennyit a vizsgaidőszaki furcsákról.

Most egy kicsit megint nem leszek, mert holnap utazom Jeju szigetére! Hétfőn újabb búváros sztorikkal jövök.

Addig is jó munkát meg hétvégét Nektek! Én mini-nyaralok! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kriszta-in-korea.blog.hu/api/trackback/id/tr631205523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása