Szöul, az MBA és minden más

2009: ...avagy hogyan boldogulok egy ajándék MBAvel?! Az utazás és azon is túl. (Végülis tanulni jöttem...) Kéretik kevert műfajra számitani, tekintettel blog-írási rutintalanságomra valamint lelkes emailezesi szokásaimra. Vagyis: érezzetek magatokat megszólítva! Az extrák közt: "Napi furcsa" rovat: mindennapi betevő húsevőknek és vegetáriánusoknak a "nem úgy van, mint otthon" étlapról. 2010. Hazatérés Budapestre. Új rovat: napi szép

Pontos idő: Szöul

Pontos idő: Budapest

Friss topikok

Innen vagytok, Kedves Látogatók!

YongPyong - Síelünk!

2009.02.22. 11:50 HippoKriszta

Kedves Hűséges Olvasóim! Bocsássátok meg hétvégi eltűnésemet, de a csütörtöki esti órámról a kollégium első botrányára sikerült visszaérkeznem, ami az éjszaka felére tematizálta a programot, hajnali 6kor pedig nekiindultunk síelni. Sajnos közben már nem tudtam jelezni, hogy kicsit többet kell várni az új bejegyzésre. Ígérem, többet nem teszek ilyet!

A botrány a kollégiumi szabályzat körül robbant ki, ugyanis 8 fő kapott idézést a tanulmányi osztálytól a kollégiumi szabályzat: "ellenkező neműek folyosójára és szobájába nem tesszük be a lábunkat" valamint "nem iszunk a kollégium területén" pontjának megszegése végett. Fél 11kor mikor megjöttem már javában tartott a vita, komoly tömeg gyűlt össze a hírdetőtábla előtt az módosított (!!!) kollégiumi szabályzatot lesve. Jogászok, emberjogi aktivisták, muszlimok, konficionisták, ultrakonzervatívok, liberálisok és naívák vitatkoztak az alapvető emberi jogokról, a besúgókról, összeesküvés elméletekről, az általunk aláírt és a módosított kollégiumi szabályzatról, a lehetséges megoldásokról, az szimpátia- és ellentűntetésekről ésatöbbi. Mindeközben ragyogóan megszegtük a csendrendeletet, de ez láthatóan senkit sem zavart. :-)

A reggel 6os indulásra a fentiek fényében sok meggyötört arc érkezett, de hősiesen keresztülmetróztunk a városon, majd egy távolsági busszal az országon is.

A YongPyong Resortba érve az első elhatározásunk az volt, hogy kellő számú képet készítünk a 12 "ágyas", koedukált szobáról, demonstrálandó, hogy milyen koliszabályzatot is szeretnénk.

A napi furcsákat is pótolva a hétvégére: az ondol nevezetű fűtési rendszer a padlófűtés helyi megfelelője. Ez vezet a földön üldögéslős vendéglátó egységekhez valamint a földön alváshoz. A földön alvás része fantasztikus! A kevéssé fantasztikus, hogy aki nem szeret melegben aludni (pl.) én, elég rosszul jár, ha épp a fűtéscső fölé kerül. Felmelegedett az arcom, hason fekve kiugrott a szívem, uhogy másnapra arréb költöztem... (A képen ott vagyok ám a balszélen, majd leszúrom a fotóst..)

A síelés kapcsán több furcsa is volt. Pl. hogy nincs automata, amibe be kell dugni a bérletet. De ez nem is annyira furcsa, inkább csak meglepett (egyszer kilyukasztják, utána meg sem nagyon nézik). A liftesember természetesen meghajol, mikor beülsz a felvonóba, az indulás utáni kb. 5. oszlopnál van egy kijelölt szemétledobó hely zsepiknek, üdítős üvegeknek vagy síbotoknak :-) - ilyet se láttam még sípályán. Máshogy jelölik a nehézségi fokokat: zöld-kék-fekete(-dupla fekete) a kék-piros-fekete skála helyett. Komolyabban érdeklődőknek részletek itt. (Fél nap bérléssel együtt kb. 8000 Ft, egész nap 10000. Sok a fekete pálya, a teljes pályarendszer gyönyörűen karbantartva. Esti és éjszakai síelési lehetőség, állandó pálya(orvosi)ügyelet!) Oh, és a legjobb: a ráfagyott hó eltávolításának hatékony és kényelmes módja: sűrített levegős pisztoly!!!

A pénteki síelés szuper volt, noha kilométernyi hóról nem tudok beszámolni. Különösen az utolsó siklás, amikor az 5,5 km-es lejtőn utolsóként jöttünk le, vagyis miénk volt az egész pálya! Szombaton kicsivel fáradtabban befutottam a másik hegyet is - csodálatos napsütésben barnulva!

A 140es léccel is könnyen megbarátkoztam (én eddig mindig a hagyományossal síeltem..), a farmer száraz maradt :-) és hála a jó időnek már-már ideális viseletnek bizonyult!

Szombatra némi síoktatás is jutott: a Fülöp-szigetekiek éppencsak, hogy három hete először láttak havat, most lécet vettek a lábukra! Az oktatásból én a hóeke után kiszálltam, de a legtehetségesebb a nap végére vagy 150 métert meg tudott tenni egyedül!

Az esti Activity! parti érdekessége a hogyan adjunk egymásnak olyan feladványt amit mindenki ismer kérdéskör körül csúcsosodott ki, de Micimackó úgy látszik az egész Földön elismert mézevő. Hogy én miért mindig a legnehezebbeket kaptam, mint pl a Cheonyangni metróállomás?! elmutogatása, azt nem tudom...

A mai napon szaunázással zártam a kirándulást, mostmeg kénytelen leszek nekiülni a házifeladatoknak. Dehát akinek eddig ilyen jó dolga volt, az most nem árt ha felköti a nadrágját!

Holnaptól újra napi beszámolókkal és további napi furcsákkal jelentkezem! Kérem, ne aggódjanak!

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kriszta-in-korea.blog.hu/api/trackback/id/tr84958099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miguel el Grande 2009.02.22. 23:04:32

Kösz az érdekes beszámolót, már tényleg kezdtünk aggódni! :-)

Egyébként mit érdemeltek azok a bűnösök, akik megszegték a koli szabályait?

A nemzetközi alapműveltségről szólva pedig megjegyzem, mikor én Madridban voltam nyelvtanfolyamon, sajnos egyik távol-keleti sem ismerte Micimackót. :-( Harry Pottert bezzeg tudták, kicsoda!
süti beállítások módosítása