Szöul, az MBA és minden más

2009: ...avagy hogyan boldogulok egy ajándék MBAvel?! Az utazás és azon is túl. (Végülis tanulni jöttem...) Kéretik kevert műfajra számitani, tekintettel blog-írási rutintalanságomra valamint lelkes emailezesi szokásaimra. Vagyis: érezzetek magatokat megszólítva! Az extrák közt: "Napi furcsa" rovat: mindennapi betevő húsevőknek és vegetáriánusoknak a "nem úgy van, mint otthon" étlapról. 2010. Hazatérés Budapestre. Új rovat: napi szép

Pontos idő: Szöul

Pontos idő: Budapest

Friss topikok

Innen vagytok, Kedves Látogatók!

Önállósodás

2012.08.30. 17:48 HippoKriszta

busz2.jpgdambulla.jpgDambulla_bent.jpgA túrát innentől úgy döntöttünk, magunknak szervezzük.

Nem mintha nem lenne kétségkívül számos előnye annak, ha hozza-viszi az embert a saját autója meg a saját sofőrje, de egy a helyi viszonyokat, kultúrát mégis sokkal jobban meg lehet ismerni, ha a helyi eszközöket használod a közlekedésre. Távolsági buszokat felette báror sofőrjeikkel már így is éppen eleget láttunk, az is nyilvánvalóvá vált, hogy könnyű megállapítani róluk, hogy merre mennek - mert többnyire mindhárom nyelven kiírják az elejére az induló és érkező állomást -, felette kedvező áron viszik az utasokat, műszaki állapotuk rendbenlevő és hát mégiscsak a helyi utazóközönséggel is megismerkedhetünk. Ráadásul, ahogy arra már utaltam is, valóban hatalmas a különbség a busz és a bérelt autó közt - a szigetet átszelő túra 400km-e a légkondis kibusszal kettőnknek 24000HUF-ot kóstált, amennyiért (kevesebbért) szerintem itthon is megúszhattam volna a dolgot, sőt, visszafele lehet szerzett is magának utast a szemfüles sofőr... A busz ehhez képest 100km-re 196HUF/fő :) Szóval kiálltunk az út szélére reggel és leütöttük az első buszt Dambullába. Ott volt is rendes, kijelölt megálló, de persze bárhol meg lehet állni, csak meg kell beszélni a felszálláskor a jegyárussal.

Dambulla sziklatemploma szintén a világörökség része. Egy hatalmas szikla aljában 5, különböző korban és stílusban épült templom található a Buddha szobrok kellő változatosságával és falfreskókkal. A sziklához menet kiváló lehetőség van visszatekinteni Sigiriyara és a Dambulla körüli táj is csodálatos. A szuvenírárusokkal érdemes keményen alkudni! Sokszor maguk is lemennek az önmaguk által ajánlott ár felére (többnyire úgy, hogy kétszerannyi nyakláncot vagy hűtőmágnest kap az ember), de még onnan is van lefelé. Persze az induló ár sem rémes, nagyjából annyi, mintha itthon venne az ember szuvenírt. Én a felére alkuval már jól vagyok, a többit tekintsük adakozásnak :)

Kora délután újabb buszt fogtunk Kandy felé - sietve, hogy az esti fesztivál előtt még a szállást is kényelmesen elfoglalhassuk és pihenhessünk is egy kicsit. Errefelé már kezdődnek a hegyek és talán még gyönyörűbb a táj!

Szólj hozzá!

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.