Szöul, az MBA és minden más

2009: ...avagy hogyan boldogulok egy ajándék MBAvel?! Az utazás és azon is túl. (Végülis tanulni jöttem...) Kéretik kevert műfajra számitani, tekintettel blog-írási rutintalanságomra valamint lelkes emailezesi szokásaimra. Vagyis: érezzetek magatokat megszólítva! Az extrák közt: "Napi furcsa" rovat: mindennapi betevő húsevőknek és vegetáriánusoknak a "nem úgy van, mint otthon" étlapról. 2010. Hazatérés Budapestre. Új rovat: napi szép

Pontos idő: Szöul

Pontos idő: Budapest

Friss topikok

Innen vagytok, Kedves Látogatók!

Május 16-17: Atherton Tablelands, Yorkeys Knob, Cairns - és a medence alakja...

2009.05.31. 13:50 HippoKriszta

Az ausztrál túra utolsó két napját Éliásszal, utolsó két éjjelét Rob-bal töltöttem. Rob egy californiai fiatalember, akivel a hajóról visszatérve ismerkedtünk meg. Azonnal stratégiai partnerséget kötöttünk, minthogy neki volt egy fölös ágya a szobában, nekem meg kellett szállás még két éjjelre Misi hiányában (merthogy Misitől két tányér mosása között vettem könnyes búcsút a hajón :(), tehát járjon mindenki jól, felezzük a költségeket. (Persze a vége az lett, hogy úriemberhez méltóan nem szállhattam be a számla kiegyenlítésébe...)

Szóval, az utolsó 2 napot minden kétséget kizáróan a déli félteke (de talán az egész földgolyó) legjobb vendéglátójával, a rég nem látott baráttal, Éliásszal töltöttem! Az Atherton Tablelandsről már írtam a korábbiakban, hogy milyen csodálatos, de hogyha az embert valaki jelentős helyismerettel, tárgyi tudással és az összefüggések ismeretével is felvértezett "idegenvezető" kíséri, akkor ami addig gyönyörű volt, hirtelen lenyűgözővé válik! Persze a kacsacsőrű emlős láthatóságán nem segít az idegenvezető sem (Misi, a bizonytalan fekete foltoddal, amit én nem is láttam még nem vagyok elégedett!), de el kell ismernem, ha kacsacsőrű emlős lennék, én is szívesen laknék ebben a kis patakocskában!

És íme az állat, melytől félni kell! Nem, nem a sas, hanem a pöttyös jószág!

A quoll nevezetű végtelenül bájos szőrmók ugyanis Ausztrália legnagyobb őshonos húsevő állata! Mára azonban a "hands off policy", vagyis a magára hagyás filozófia nyomán mindössze 230 él belőlük a Tablelands területén és mivel nincs akkora quoll-kultusz, mint koala, senki nem is szervez összefogást a megmentésükre! (A veszélyeztettségüket egyébként, sok más őshonos ausztrál állathoz hasonlóan a gyarmatosítással betelepített állatok, növények megjelenése okozza.)

Ausztráliával kapcsolatban már jeleztem, hogy számomra a különleges növények és állatok országa lesz egy életre, ennek fényében nagyon érdekes, hogy az ausztrálok mennyire nem ausztál-ökotudatosak. Ugyanis, ha megkérsz egy kisgyereket, hogy soroljon fel állatokat, a koala, kenguru csak a 15-20. említése lesz! Az élen pedig a zsiráf, elefánt stb szerepel... Kíváncsi vagyok, otthon mi lenne ugyanennek a kutatásnak az eredménye! Nem hiszem, hogy a gyöngytyúk előkelő helyen végezne... Pláne a szürkemarha!

Kundara túránk fénypontja a Barron Falls vízesés volt. És noha Éliász szörnyen sajnálta, hogy nem a max. vízhozamnál látom a zuhatagot, engem éppen eléggé lenyűgözött a szikla-csoda! (Maga a falu egyébként nem kihagyhatatlan, mint sok utikönyv sugallja!)

Az estét egy remek hangulatú sütögetős magyar bulin zártuk, ahonnan sehogyansem akaródzott hazamenni :) A 2-20 éve kitelepült magyarok szórakoztató történetei az ausztrálokról, a helyi és hazai politikáról, a vízumügyekről és persze a "problémákról" kiválóan elütötték az időt, így egyszercsak arra lettünk figyelmesek, hogy a helyi magyarok fáznak! Mitöbb, nem értik, én miért nem?! Nos Korea nem a trópusi éghajlatáról nevezetes, uhogy nekem a 24 fok este 8kor nagyon is jó idő!

Az este - és a teljes nyaralás -legemlékezetesebb mondata is ehhez az estéhez kapcsolódik. Valahogy szóba került, hogy mi magyarok milyen kiválóan tudunk panaszkodni, bárhol is, bármilyen jól is vagyunk. Mire András (akinek a búvárközpontját Cairnsban a "magyarul beszélünk" felíratról ismerhetitek fel!) közölte, hogy: "Az a baj a medencémmel, hogy nem jó az alakja"! :) Hát mit is mondhatnék erre a 12 nmes kétágyas szobámból Koreából :) Vagy erre a szoba kilátással fotóra! Kedves Mindannyian, akik csodálatossá varázsoltátok az estémet, remélem továbbra is ugyanolyan jól vagytok! :)

Az utazásom napján is minden percet kihasználtunk: reggeli piac (köszi Bálint a kostolókat! (Dragon fruit, sárkánygyümölcs a kép alján)), lakástátogatás és mangrove erdő is jutott nekem a déli indulás előtt. Éliász nagyon köszönök mindent! Remélem hamarosan újra találkozunk!

Azt hiszem a fenti történetek fényében, Kedves Olvasók, Nektek sincs kétségetek afelől, hogy jól kihasználtam a tavaszi szünetemet! Azóta fizikailag persze már itt vagyok Koreában és igyekszem lélekben is visszatérni... Ezt tovább segítendő, holnap a munka után igyekszem újra koreai hírekkel és furcsákkal is szolgálni! Tudom, hogy lógok vagy egy heti adaggal, de nem kell aggódni, van még a tarsolyomban! ;)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kriszta-in-korea.blog.hu/api/trackback/id/tr91154842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása