Szöul, az MBA és minden más

2009: ...avagy hogyan boldogulok egy ajándék MBAvel?! Az utazás és azon is túl. (Végülis tanulni jöttem...) Kéretik kevert műfajra számitani, tekintettel blog-írási rutintalanságomra valamint lelkes emailezesi szokásaimra. Vagyis: érezzetek magatokat megszólítva! Az extrák közt: "Napi furcsa" rovat: mindennapi betevő húsevőknek és vegetáriánusoknak a "nem úgy van, mint otthon" étlapról. 2010. Hazatérés Budapestre. Új rovat: napi szép

Pontos idő: Szöul

Pontos idő: Budapest

Friss topikok

Innen vagytok, Kedves Látogatók!

Most akkor sírjak vagy nevessek?!

2009.04.01. 16:21 HippoKriszta

A mai Koreai nyelv és kultúra tárgy keretében végre megnéztük a jó előre beharangozott filmet a koreai háborúról.

Tekintettel a meglehetősen konzervatívnak tűnő tanárnőnkre, valami dokumentum-jellegű filmre számítottam, habár annyira mondogatta, hogy nem lehet két részben nézni a filmet, mert olyan izgalmas és nagyon fogjuk élvezni, hogy kezdem gyanút fogni... Pláne, miután a minap egy koreai népdalnak is 5 verzióját is bemutatta az órán - a heavy metal verzióhoz fejrázást és húrtépést imitálva... (Képzeljünk el emellé egy 60-65 éves, 40-41 kgot csak a 3 kilónyi könyvet cipelve elérő, kosztümös, magassarkú cipős, szolídan kisminkelt minta-tanárnőt. Juteszembe', meg is mutathatom! (Mellettem. (Én vagyok a kék. A lány. Az európai.))

Tehát a film kapcsán is elbizonytalanodtam.

A terembe érkezve a kiadott anyagban az szerepelt, hogy a film címe: Welcome to Dongmakgol, vagyis Üdvözöllek Dongmakgolban, esetleg: 웰컴 투 동막골

A 2005ben hatalmas kasszasikert aratott film műfaji meghatározása "háborús komédia". Nagyon röviden arról szól, hogy a koreai háború idején 3 észak-, 2 dél-koreai és egy amerikai katona véletlenül egyszerre keveredik egy hegyek között olyannyira elzárt faluba, hogy a helyiek nem is tudják, hogy háború dúl.

Nos, a lehelletnyi romantikával, sok humorral, drámai végkifejlettel és - a minimális megtekintett koreai filmmel a hátam mögött (Ani, állandóan emlegetem a Cyborg vagyok, de amúgy minden rendben!t miután megértettem végre miért rág mindenki retket a filmben) - kötelezőnek tűnő bolond szereplővel megáldott, egyébként valóban nagyon szórakoztató és egyben elgondolkodtató filmalkotásban a kedvenc jelenetem mégis az volt, amiben sikerült ötvözni a manga-Mátrix stílusjegyeket a 10 évvel ezelőtti blue és greenscreen technikával, beállatásokat lopva az örökbecsű Armageddonból, elcsenve némi állatszőr tökéletesítést a Jumanjiból, megszégyenítve a Gyűrűk Ura megfelelő akciójelenetét, a szereplők komoly versenytársként tűnnek fel Rudolf Péterék Beugró-béli lassításai mellett... (Az eseménysort nem árulom el, inkább nézzétek meg itt.)

Miután Namhanman most kellően komolyan vett :-), remélem megörvendeztet bennünket egy ennél szakértőbb kritikával! Előre is köszönöm!

Minthogy a koreaiak az eddigiekben meglehetősen limitált humorérzékről adtak tanúbizonyságot, ma felcsillant a remény, hogy nem csak kedvenc csoporttársamba, Ju-Yongba szorult vidámság!

Jó szórakozást!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kriszta-in-korea.blog.hu/api/trackback/id/tr161040012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gianni7 2009.04.01. 18:12:47

Kedves Kriszta, ha tetszett a film, akkor a koreaiak limitált humorérzékéhez újabb adalék lehet a 2007-es Going by the Book (Bareuge Salja) című film is. (Lévén a Welcome to Dongmakgol készítőinek alkotása ez is)

Trailert lásd itt:
www.youtube.com/watch?v=S04yPCF_eKA
(Egyáltalán nem erőszakos, mint ahogyan a trailer alapján képzelné az ember!)

(Zárójelben (ebben) jegyzem meg, hogy imádom a blogodat ^^ )

Kösz a sok érdekes posztot :)

namhanman 2009.04.01. 18:54:00

Ó, kedves Krisztina, nem kell ahhoz százasával nézni a koreai filmeket, hogy valakit komolyan vegyek;)

A dél-koreai készítésű koreai háborús filmeket bemutató cikkem kapcsán írtam pár sort e moziról, a teljes írás itt található: filmvilag.hu/xista_frame.php?cikk_id=9315 (lásd a Vidám paranoia alcímnél)

Értékelem a tanárnődet, hogy a Taegukgi helyett a nagyságrendekkel jobb Dongmakgolt vetítette le nektek, ez jó ízlésre vall.

Gianni kollégával egyetemben én is ajánlom a 바르게 살자-t, szerintem az utóbbi évek világszinten legjobb komédiája. Jang Jintől bármi jöhet, kegyetlenül tehetséges az a fickó.

A blogod továbbra is napi rendszerességgel olvasom, annyira jó!^^

namhanman 2009.04.01. 19:01:59

Hoppá, most látom, hogy a cikkben csak két dél-koreai katonát említettem a három helyett:(

HippoKriszta 2009.04.02. 04:04:23

@namhanman: A 2 ÉSZAK Koreait javítsd 3ra. A déliek ketten voltak! :)
És köszönöm a filmajánlókat, kiegészítést és az elismerést is mindkettőtöknek!

namhanman 2009.04.02. 19:39:23

Nyomtatásban jelent meg, úgyhogy kenhetem a hajamra, de köszi a korrigálást:)
süti beállítások módosítása